איך ניתן לעזור לילדים בלמידת האותיות? 

תקציר ראיון וידאו עם שמרית מינס מאבחנת דידקטית, מדריכת מורים ומפתחת משחק "תחפושאות" ללימוד האתיות.
איך ניתן לעזור לילדים בלמידת האותיות? אלו חומרים/ רעיונות מומלצים בשילוב הלמידה של האותיות? מה הייחודיות של המשחק "תחפושאות" בלמידת האותיות? מהן תגובות הילדים, אנשי החינוך וההורים על המשחק?  
בשיחה שקיימתי (אני, מיכל לאופר) עם שמרית, בוידאו המצורף, היא מספרת על הצורך שהביא אותה לפתח את המשחק.  בעבודתה, מספרת שמרית, היא נתקלה לא מעט בילדים  שלא זכרו את האותיות  אפילו באמצע כיתה א'. מצב שהיא לתסכול גדול.
היא החלה להקנות את לימוד האותיות דרך ציורים, והילדים והיא השתמשו בדמיון כדי להמציא "תחפושות" לאותיות.
דרך המשחק, ומתוך ראיה שלכל אות יש בעצם  תחפושת שמתאימה לה גם מבחינת צורה וגם מבחינת צליל המשחק נולד.
לדבריה של שמרית,  אפשר ללמוד את האותיות  באמצעות שימוש ביכולת השמיעתית וביכולת החזותית. יכולות אלו מאפשרות לילד לקלוט  ולזכור במידה רבה יותר את האותיות.
אנו  משתמשים בתומכי זיכרון שלקוחים מעולם הילד, מסבירה שמרית. היכולת שלו לזכור מתבסס על עולמות אלו ולכן קל לו יותר לשלוף  את האות ממאגר הזכירון ולהיזכר ב"תחפושת".
למשל - האות "ס" מתחפשת לסל. האות "ק" מתחפשת  לקוף.
משחק זה מאפשר לילד לפתח את יכולות החשיבה שלו.
מודעות פונולוגית:
על מנת לעזור לילד  להצליח לקרוא, חשוב שהוא ילמד לשלוט בצלילי השפה. להבין את הצליל הפותח והצליל הסוגר. באמצעות משחק  וחיזוק היכולות האלו אצל ילדים אנו בעצם יוצרים עבורו את התשתית לקריאה.
שמרית אומרת כי, מניסיונה כבר בגילאי הגן מתחילים בבניית תשתית זו . הלמידה היא דרך חוויה. אנו יוצרים  סיפור לילדים שמלווה אותם . כדוגמא נתנה שמרית סיפור שהמציאה יחד עם הילדים בו  הם יוצאים להרפתקאה בארץ התחפושות והם בלשים של השפה ( כולל זכוכית מגדלת?) דרך הסיפור הם הולכים ומוצאים את כל האותיות.
אם מאפשרים לילדים לשחק, ניתן לסייע להם בחיזוק היכולת השמעתית והחזותית וחבסס את התשתית לקריאה.משחק מהנה לכולם!
לרכישת המשחק יש ללחוץ כאן.
למעבר לחנות נתת קבלת!
הנה הראיון המלא:

x

#{title}

#{text}

#{price}